torsdag 15 juli 2010

Morfar


Min morfar är bäst. Så tycker säkert de flesta men jag vill i alla fall ägna ett inlägg åt morfar som har levt ett så coolt liv. Han är uppvuxen på lilla Essingen, har arbetat som ögonläkare hela sitt liv, till och med extraknäckt på Arlanda som pilotläkare fram tills att han fyllde 80 år. Han har varit i Argentina och arbetat som volontär på sjukhus , han gör franska studentstilar från 1950 flera kvällar i veckan för att "hålla hjärnan i trim", han lärde sig vid 75 års ålder spanska för att kunna prata med lokalbefolkningen på semestern, han äger hela släkten på julklappsrim, spelar ofta Chopin och andra stycken på sin flygel, har installerat en konstig antenn för att kunna lyssna på radio från hela världen och han har GULA hallon i sin makalösa trädgård.
Det ni! Han är min idol :)

Hälsade på dem igår och plockade både hallon och vinbär och luktade på vackra blommor. Ingen har grönare fingrar än min morfar.




/Linnéa


2 kommentarer:

  1. cool morfar! lära sig spanska vid 75årsålder, inte dåligt det :) /Yasmin

    SvaraRadera
  2. jobbigt bara att morfar på 80+ är mer aktiv än en själv på 25+ ;)
    Fför övrigt behöver jag hans gröna fingrar, Tompa håller på att avlida i värmen!!!

    SvaraRadera