måndag 19 juli 2010

Köpenhamn

Malmö har verkligen sina fördelar och då pratar jag inte enbart om de fina sandstränderna eller den mysiga staden i sig utan om det faktum att Malmö enbart ligger en halvtimme från Köpenhamn med tåg. Det kostar ca 200 kr tur och retur till Köpenhamn från Malmö och resan gick bra och smidigt (tågvagnarna var dessutom svala vilket uppskattades i VÄRMEBÖLJAN). Jag har varit i Köpenhamn en gång tidigare och då var det ishavskyla som gällde, den här gången var det istället supervarmt, men efter en svettig tur till Christiania (var tvungen att visa det bisarra området för resesällskapet) så höll vi oss i skuggan på uteserveringar och njöt av god mat, alkohol, glass & belgiska våfflor. En perfekt dagsutflykt som alla som har tid i Malmö borde göra!


Såhär ser jag ut när jag lider i värmebölja Temperaturen var något bättre här och humöret likaså :)



/Yasmin

1 kommentar:

  1. Jag har en känsla av att det finns mycket mer att se och uppleva i Köpenhamn än det vi hann med under den varma dagen. Du var riktigt tapper som stod ut och orkade i den där värmen.

    SvaraRadera