lördag 17 juli 2010

Inspirationsaktivitet: Camping!

Vad: Camping
Var: På en ö i Vittsjö (någonstans mellan Småland & Skåne)
Kostnad: Tält 0 kr (Linnéa är en god och generös vän), vi hyrde en roddbåt för att ro ut till en ö som kostade 200 kr för ett dygn, även kostnader för bensin och mat etc. tillkommer.

Jag kan inte riktigt påstå mig vara en naturmänniska men senaste året har jag faktiskt börjat uppskatta att fly undan storstaden och njuta av lugnet i naturen (ja, jag vet att jag låter som en tönt). Min vistelse i Malmö var verkligen fullspäckad men av de sakerna vi hann med var att campa på en helt öde ö över en natt (en natt räcker gott och väl för mig). Min pojkvän är måhända bättre än mig på att sätta upp tält, grilla och skövla bort ogräs i skogen, men något den här halvfinnen kan så är det att ro (även i motvind)! Så med mig i täten rodde vi till en egen ö där vi badade, grillade (eller hmm..Srecko grillade medan jag badade i vattnet, men hallå det var ju faktiskt JÄTTEVARMT), läste böcker och levde roligt vildmarksliv. Det kostar inte mycket att campa och det är en jättehärlig känsla att vakna upp i ett tält, dra ner tältdragkedjan och mötas av en fantastisk utsikt. Passa på att campa medan vädret är varmt och skönt!

Transportmedlet till ön

"Kapten Yasmin"


Utsikten från ön


"Grillmästaren"


Vår goda kyckling & halloumi tillagas!

/Yasmin

1 kommentar:

  1. Det viktigaste är sällskapet och att inte få panik när man vaknar mitt i natten av att höra någon/någonting trampa omkring.

    Jag hade det fantastiskt roligt och är säker på att nästa gång kommer att vara ännu roligare, när det nu blir ;)

    Bra skrivet inlägg! Keep up the good work

    SvaraRadera