måndag 5 juli 2010

Helsingfors: city life!

Tillbaka från en väldigt rolig och väldigt finsk helg i Finland. Men först och främst vill jag gratulera min bloggkompis Linnéa till körkortet, vet hur underbar känsla det är att klara det! GRATTIS!!
Hursomhelst så har vi båda varit på vift över helgen. Jag vistades i Helsingfors; första dagen spenderade jag mitt i storstadskärnan med shopping och strosande och resten av tiden var jag i iden finska dyllen. Jag har faktiskt inte haft så himla bra bild av Helsingfors tidigare men nu är jag Helsinki-frälst! Det här är vad vi hann med av Helsingfors city-liv:

blev en del shopping på sommarrean

mannerheimsgatan med alla fina uteserveringar

det blev ett glas cava till mig och en kaffe till syrran

Marimekko är en finsk klassiker!


Helsingfors är faktiskt en riktigt fin sommarstad; nära hamnen och Mannerheimsgatan finns parker/grönområden som man kan ligga och sola i, massor av fina uteserveringar, bra affärer och ett härligt storstadsmyller som inte blir för mkt.
Nästa del om Helsingfors mer okända landsortsidyller kommer snart!
/Yasmin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar