måndag 12 juli 2010

Café Rival


Innan jag började mitt lilla sommarjobb på Rivalcaféet var jag lite skeptisk inför mina nya arbetskamrater. Jag gick in med inställningen att de skulle vara "trist" caféfolk, fråga mig inte vad jag menade med det. Dumt var det i alla fall, för på det lilla fiket kryllar det av extraknäckande talanger och inspirationskällor! Nästan alla där håller på med något helt annat och ser jobbet endast som ett lätt sätt att tjäna lite sommarpengar för att kunna finansiera andra drömmar. Idag har jag t.ex jobbat med en tjej som är på sitt sista år inom juridik och ska till England och plugga immaterialrätt (som min pappa!) i ett år och en annan tjej har nyss gått ut balettakademien och fått ett dansjobb i Azerbadjan där hon ska dansa för presidenten! Jag vill också lägga till coola Sofia som nu skriver sin c-uppsats i konstvetenskap, och har klarat tre års studier utan att ta studiemedel eftersom hon vill spara dem till en utbildning i smyckesdesign i London. Så ni kan tro att det är roligt att jobba och prata med dessa sköna brudar. De få som jobbar heltid på detta hysteriska men ändå high-quality ställe brinner för och älskar verkligen sitt jobb. Det beundras också!

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar