tisdag 31 augusti 2010

Sena jobbkvällar

Vilket under superstarkt snabbkaffe kan göra för effektiviteten! Nyss låg jag dödstrött i soffan, nu multitaskar jag med jobbande och viktig nätuppdatering (läs: Facebook). Nu är det många bollar i luften och både skola och jobb som gäller. Sista kursen innan klar examen började denna vecka; Svenska A med inriktning textproduktion. Det såg riktigt intressant ut när jag bläddrade i kurslitteraturen. Det är något vackert med att kunna skriva enligt skrivregler men ändå kunna behålla ett sådant flyt i sina texter att man inte tappar läsaren. Sedan är det nästan ännu häftigare när man kan undvika allt vad korrekta skrivregler heter och ändå lyckas fängsla läsaren, typ Jens Lapidus skrivsätt i hans böcker är faschinerande. Jag hoppas i alla fall att man lär sig mycket på kursen! För övrigt sitter jag på en tåg på fredag kväll. Jag har planerat långfika för hela helgen. Jag ska typ bosätta mig på ett café och filosofera om livet. Alla som ser mig på ett fik i Sydsverige får gärna säga hej (eller bjuda på en bulle). Så, nu back to work.
/Yasmin

2 kommentarer:

  1. Koffeinkick någon? =)
    Så kan det gå när en liten loppa får i sig för stora mängder kaffe eller socker.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med kursen, Persikkaposki!

    SvaraRadera