torsdag 19 augusti 2010

Madrid!

Språk ska till sin fördel läras ut i länder där det språket pratas (enligt mig). Våren 2009 åkte jag till Madrid och pluggade spanska på Babylon Idiomas som är en språkskola som ligger väldigt centralt, mitt på Plaza Santa Ana. Det är något med den spanska kulturen och livsstilen som får mig att må väldigt bra (även om mitt strukturerade, planeringsfreakshjärta gråter varje gång bussarna inte går som de ska, när folk inte verkar känna till konceptet kö eller när folk kommer försent och tar aaaall tid i världen på sig när "vissa" har bråttom). MEN, det var en resa som jag aldrig kommer glömma. Jag träffade vänner för livet, lärde mig mycket om mig själv (jag älskar klyschor, det kanske märks?) och framförallt så har jag fått så otroligt fina minnen därifrån. Och så lärde jag mig ju lite spanska också :) Skolan var väldigt bra med en väldigt blandad internationell studentstyrka (med en majoritet av svenskar när jag var där) och skoldagarna var cirka 4-5 timmar långa och det var i princip bara spanska som talades på lektionerna. Rekommenderade skolan även till en kompis som också blev jättenöjd, men sen finns det ju givetvis fler skolor att välja mellan. Sedan är ju Madrid en helt underbar stad, väldigt traditionell och spansk med god mat, bra uteliv (JOY och PACHA for life!) med många sevärdheter och jättemånga fina fontäner!


PS. Linnéa, jag gör en revolt. Jag tänker börja skriva med Arial! Är du fortarande min vän?
/Yasmin

2 kommentarer:

  1. våga vägra standardtypsnitt! Något jag visserligen inte kan, min dator gör ju också revolt, fast för times. jag är fortfarande din vän :)

    SvaraRadera
  2. fontäner som är så trevliga!

    SvaraRadera