söndag 15 augusti 2010

REGN


Det blir sällan som man tänkt sig. Det har jag märkt då jag verkligen på riktigt trodde att det skulle vara pissvarmt här nere och därför varken packade ner jacka, bra skor eller paraply. Tji fick jag för det SPÖREGNAR och har gjort det i tre dagar nu. Har varit tapper och tagit mig till en marknad ändå (kom hem genomblöt, kläderna ligger nu i hallen och luktar), men parisare är ytterst regnrädda så det flesta sitter hemma, gatorna är tomma. De gör uppenbarligen som Yasmin rekommenderade i ett inlägg förut och anpassar sig efter vädret. Har jag också gjort nu och ligger hemma och läser istället för att strosa omkring på stan. Billigare och förmodligen nyttigare! Och som Louise också skrev i intervjun: "man får inte vara rädd för att ändra på planen ifall det skulle skita sig". Det är bara att dra nytta av dessa kloka människors lärdomar och vara glad ändå!

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar