lördag 29 maj 2010

Tips!

- Till min glädje upptäckte jag att Vallentuna bibliotek numera hyr ut filmer. Även om de inte har det största utbudet så är priset (20 kr för 3 dygn) toppen och bland filmerna fanns många som står på min måste ses-lista. Biblioteket var mitt andra hem som yngre och jag älskar fortfarande att gå dit, hittar alltid böcker att ta med mig hem. Denna gång kom jag hem med ”Världens lyckligaste folk” och Barak Obamas självbiografi som min kära vän Michaela har tipsat om. Förut fick inte bibliotek hyra ut filmer men nu har det ändrats så kolla in om ert närmaste bibliotek har filmer att hyra ut!

- Boktips till dem som gillar att läsa: ”Härskartekniker” av Elaine Bergkvist. Har någon någonsin sagt något i stil med ”Nu är det XXX tur att berätta något litet för oss?”. Då har du blivit utsatt för en härskarteknik. Någon har krympt ditt ämne och dig som person genom att kalla det för ngt ”litet”. Intressant bok om olika sorters härskartekniker.


-Second hand äger. Dags för Hornstullsloppisen imorgon!

/Yasmin

2 kommentarer:

  1. Vilket fint litet inlägg du har gjort ;)

    SvaraRadera
  2. vilken bra reminder! måste gå och skaffa mig en goding till i sommar, nu har man ju tid att läsa plugget är ju ÖVER!

    SvaraRadera