torsdag 6 maj 2010

tankesvammel

Jag tycker faktiskt att Koskis recension var inspirerande. Han har en bra poäng. Det finns framstår som ganska pretentiöst att driva en inspirationsblogg. Det är lätt att skriva om irrelavanta saker (typ mina vitlöksfrästa räkor). Ska jag skriva om vad jag egentligen blivit inspirerad av under den senaste veckan så skulle det vara när jag och min syster i precis samma ögonblick började gråta för att vi hörde en berörande och sorglig historia av en person som står mig så himla nära och trots fruktansvärda minnen ändå har klarat sig jättebra och är så jävla glad och positiv. Eller att alla de dagar man känt sig så totalt nollställd på jobbet (som nu t.ex. när jag ska skriva en säljande text om ämnen jag inte ens förstår) faktiskt resulterar i att man får uppskattning och gymma jobberbjudanden. Jag blir inspirerad av min lilla kusin som ska ta studenten om några veckor och redan nu vet vad hon vill bli i framtiden. Tankesvamlet avklarat. Nu ska jag fortsätta skriva jobbtexter.

Bilden har nada att göra med texten. Tycker att det är en cool bild bara:) Från en bar i Köpenhamn.
/Yasmin

1 kommentar:

  1. See, jag tror du berör skillnaden mellan "inspiration" och helt "vanliga saker man sätter etiketten 'inspirerande' på", vilket var lite av min outtalade poäng :D Återgå till att vara pretentiösa nu så jag kan fortsätta vara dryg.

    Grattis i efterskott förresten :3

    5/5

    SvaraRadera