söndag 9 maj 2010

La vie est belle!

Foto by Robert Doisneau

När min pappa i förskräckelse utbrast "MEN HERREGUD!" efter att jag förklarat vad det är jag ska göra i Toulouse i höst, insåg jag att jag kanske tagit mig vatten över huvudet när jag tackade ja till att studera statsvetenskap på franska i Frankrike. MEN, skam den som ger upp.
Så...såg mig omkring efter språkkurser lite överallt där nere i mögelostens hemland och när Claire (intervjun nedan) erbjöd mig sin tomma lägenhet i Paris så var saken biff.

NU är det bokat!

Kommer alltså befinna mig i Paris hela augusti denna sommar och plugga franska på "Institute Catholique de Paris".


Tips: tag tillfällen i akt!


/Linnéa

2 kommentarer:

  1. så himla bra linnéa! du kommer bli grym på franska (grymmare än va du redan är!) :) /yasmin

    SvaraRadera
  2. Sa jag verkligen "MEN HERREGUD" (med versaler!!!)

    /FA

    SvaraRadera