fredag 14 maj 2010

Glädje-tåg

Jag känner att jag nog är ganska fascinerad av denna fotbollshysteri som har börjat komma igång nu i och med sommar -och VM tider. Har man massa hammarby-fans (och andra lag också såklart) omkring sig blir det ju liksom lite svårt att undgå att snappa upp bitar av vad som händer i fotbolls-sfären.
Är inte särskilt intresserad själv, men följde med på hammarby-sundsvall för att få en uppfattning om what the fuss is about.

Det var SKOJ!

6000 grönvita skränandes figurer orsakade avstängning på hela götgatan när marchen mot söderstadion satte igång, det var galet, men gulligt galet på nåt sätt.

"If I was in paris, I would be terrified. But this is Sweden!" Skrek Claire från mitten av kaoset och hon har rätt, man var aldrig rädd, det var bara GLÄDJE (och ölstank) i luften!


Vad jag har förstått det som, så vinner det här laget ytterst sällan, men folk verkar inte ge upp och de stöttar i vått och torrt. Tänk om alla var så lojala, tålmodiga och stöttande när det gäller allt i livet. Det spelar ingen roll hur dåligt det går, bara man håller modet uppe så blir det roligt. Bajen-fans inspirerar!


/ Linnéa

4 kommentarer:

  1. Hammarby - Sundsvall är inget derby.. Ett derby skulle vara typ Hammarby - AIK, Hammarby - Djurgården, två lag som kommer från samma stad eller iaf samma region.

    SvaraRadera
  2. jaha, det visste jag inte. sedär, va dåliga mina "utbildare" är

    SvaraRadera
  3. ja det får du ändra linnea;) plus att vi var cirka 3000 och inte 300 som marscherade götgatan :D

    SvaraRadera
  4. DET ÄR VI, SOM ÄR, HAMMARBY!

    SvaraRadera