onsdag 21 april 2010

Inspirationsaktivitet: Clothes Swapping Day!

Vad: Clothes Swapping Day (klädbytar-dag)
Var: Allhuset, Stockholms Universitet
Kostnad: Lämnade man in 2 klädesplagg, fick man ta ett klädesplagg gratis. Hittade man mer än så kostade övriga plaggen 10 kr/st (helt överkomligt pris tycker vi!). Slutkostnad blev för Linnéa: 0 kr och för Yasmin: 10 kr.

Idag har vi haft en skitkul ECO-dag på Stockholm Universitet! Vi började med att fynda kläder på klädbytardagen på Allhuset. Jag lämnade in två oanvända klänningar och innan jag åkte hem såg jag att den ena hade blivit köpt/bytt av någon - jag önskar att dess nya ägare får mer nytta av den än vad jag fick! Både jag och Linnéa fick med oss kläder hem och alla de kläder som blir kvar skänks till välgörande ändamål. Skitbra idé tycker vi!





/Yasmin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar