söndag 18 april 2010

2000 personer sprang för rent vatten!

Foto: Run for Water
och vi var två av de 2000 personer som var med i "Run for Water", ett välgörenhetslopp som genomfördes för första gången i Sverige. Jag är stolt att meddela att vi inte kom sist, tvärtom sprang vi faktiskt 6 km på 40 min trots snytpauser, skosnören som gått upp, frisyrer som inte höll måttet och vattenpauser. Våra överambitiösa springkompisar hamnade på under 30 min men vilka är det egentligen som är coolast, de som springer så snabbt att de inte hinner njuta av de vackra miljöerna eller de som hinner vinka tillbaka till söta poliser och flåsandes prata om restauranger de vill gå till? Hursomhelst så fick Run for Water Stockholm ihop 120 762 riksdaler till tre vattenprojekt vilket verkligen behövs då det är 887 MILJONER människor som lever utan tillgång till rent vatten idag. Läs mer om det här !
Ps. Linnéas kamera har insjuknat i okänd sjukdom så alla våra fina pose-bilder från loppet är tillfälligt borta. Vi håller tummarna för att kameran återhämtar sig inom snar framtid!

/Yasmin

1 kommentar:

  1. Måste säga att jag var en av dem som blev inspirerad av er och deltog i loppet. Det var första gången jag var med i något sådant och jag måste säga att det kändes väldigt bra att vara med. Vem kunde ana att priset för välgörenhet skulle vara svullna tår och ömma muskler. Men det var definitivt värt det. Ni har inspirerat mig att vara med, tack :)

    Tycker ni har den bästa bloggen. Kram

    SvaraRadera