torsdag 6 januari 2011

Jag vill inte vara sämre....

...så här kommer min ännu mera försenade årsresumé!

-Firat in 2010 i Köpenhamn med ishavskyla, båtfest, dans och sushi

-Sagt hejdå till mitt lilla liv i Växjö varifrån jag blev hemhämtad av Emil och David efter en helgs lekande à la växjö style med Dans på Stallarna, vin hos Ullis och brunch på Sivans som brukligt.

-Tagit bussen (missade den första vilket resulterade i hysterifärd mot uppsala i 150 km/h för att hinna ikapp) upp till Vemdalen för att återigen träffa dessa festande växjöbor för skiweek med massa andra studenter. Öl, snö, housemusik i backen och bäver är kodorden.

-Varit fadder åt två utbytesstudenter på Stockholms Universitet.

-Spenderat en regnig men skrattfylld weekend i Bratislava med tidigare nämnda växjöfolk.

-Gått på festivalen Pop Dakar vilket jag ifs gör varje år så det kanske inte räknas

-Campat på Gotland och blivit bortskämd på lyxig weekend i Malmö och Turning Torso med fina släktingar

-Njutit av vackra sommarstockholm och jobbat på Café Rival på söder

-Tagit körkort!

-Pluggat en månad i Paris, no need to say more.

-Hittat ett nytt hem i Toulouse där jag pluggat franska och statsvetenskap. Gjort och förhoppningsvis klarat 6 tentor på ett franskt universitet och därmed tillgodoräknat mig 30 poäng från Institut d’Études Politiques!

-Åkt till Marseille, Pyrenéerna och Barcelona på weekends

-Bloggat för Linnéuniversitetet, träffat folk från verkligen HELA världen samt firat samma underbara nyår som Yasmin och resten av mina fina vänner!

Svårslaget säger jag bara. Svårslaget.
/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar