söndag 24 oktober 2010

Insikter från Barcelona

Barcelona ger mig alltid perspektiv på saker. Bara på tre dagar har jag bland annat insett att:
- familj och vänner är guld värt (fast det visste jag sedan tidigare också)
- det finns tecken överallt, ibland är de tydliga och ibland är de dolda
- Paolo Coehlo är min gud och fler i Spanien borde läsa hans böcker
- musslor, sushi och MAT i allmänhet is the shit (fast det vet nog alla redan att jag tycker )
- jag kanske inte vet exakt vad jag vill göra men vet jag vet i alla fall vad jag inte vill göra, vilket alltid är en start

Bild från första gången jag var i Barcelona


Jag älskar Barcelona trots allt. Det är en stad jag varit arg i, en stad jag varit lycklig i, en stad där jag skrattat, gråtit, dansat, ätit, mognat och växt upp i. En stad med många insikter, bra människor, demoner och fina minnen.

/Yasmin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar