måndag 13 december 2010

love don't cost a thing

I början välkomnade jag de franska kindpussarna, tyckte det var en grym grej att alltid pussas när man träffar någon, och ganska skönt att veta hur man hälsar på alla. Man kindpussas och så är det inte mer med det. Men sen insåg jag att jag typ inte har kramat en enda människa sen jag kom hit, och när jag sedan kramade en tjej grattis på födelsedagen och det blev typ jätte-awkward började jag bli misstänksam. Kollade upp det och det visade sig att ordet "kram" TYP inte finns i franskan, förstår ni hur lite de kramas då??? Detta språk som har så många ord. Illa.
Så, tänk på lilla Linnéa som lider krambrist och uppskatta att vi har detta underbara ord och gest i vår fina kultur och krama någon, och gör det NU!

Bilden tagen från FreeHugsCampains, grym organisation, vill ha en tröja så jag kan sprida budskapet i detta kramlösa land...

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar