onsdag 8 december 2010

life would never be boring hanging out with these people

Igår hade vi tråkigt så jag och mina nyfunna östeuropeiska vänner (eller mellanöstern eller kaukasus eller vart Azerbadjan nu ligger) ville försöka oss på att göra en sån där cola/mentos/kondom-bomb. Varpå denna konversation utspelade sig i lilla mataffären:

Azerisnubbe: "Is this normal coke ?"

Jag: "No Ramil, its vanilla coke."

Han: "But does it explode ?"

Haha, ja där lär jag ju inte gå in igen iaf.


Några helger sedan tvingade jag dem hjälpa mig att bygga pepparkakshus:

Jag: ”Snälla, kan ni inte skriva god jul på azeri?”

De (mumlande): ”Det finns inte, vi är muslimer...”

Inget här vet NÅGOT om deras stackars lilla land, när de presenterar sig får de i samma veva oftast räcka fram sin iphone med wikipedia uppslaget. Smått sorgligt tyckte jag så jag bad om en liten lektion och kan nu mer än få om hur korruptionen i Baku (ja, huvudstaden) fungerar. Potentiellt ämne för c-uppsats? Erkänn, vad vet vi egentligen om Azerbaijan? (Med tanke på min inkonsekvens i detta inlägg så kan vi ju börja med hur det stavas...)

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar