tisdag 30 november 2010

Kan man hitta meningen med livet i en film?

Jag var och såg "Eat, pray, love" på bio igår (som på svenska översatts till "Lyckan, kärleken och meningen med livet" vilket irriterar mig något så oerhört eftersom en väsentlig del av filmen faktiskt handlade om att ÄTA, det fanns liksom en poäng i att den döptes till just "Eat, pray, love" på engelska). En helt okej film, jag hade dock hoppats på lite mer. För att vara ärlig så hoppades jag på att få en ögonöppnare och inse meningen med livet. Av en film. På bio. Ja, det är ologiskt, det förstår jag också. Men jag känner mig alltid mittimellan två världar, stående i olika vägskäl. Känner alla så? Att fundera över meningen med livet är både något som både stressar och motiverar mig. Är det alltid så enkelt att man ska leva som om alla dagar vore ens sista? Vad händer då med alla långsiktiga mål och ambitioner som man har? Min vän Ulrika sa: "Den frågan kräver nog en god italiensk middag framöver", och det låter som en bra utgångspunkt. En sak i taget.

/Yasmin

1 kommentar:

  1. jag kved i de typ TRE timmar filmen höll igång men den har gett oss många roliga stående skämt som "LISTEN TO KETTUT!" - man får alltid ut något av allting!

    :D
    lilo

    SvaraRadera