måndag 8 november 2010

Cosmopolitanism

Som de flesta vet så älskar jag olika kulturer och att bygga broar mellan folk. Det är vad jag vill göra det är vad jag KOMMER göra. Det är så häftigt hur lika man kan vara fast man är uppvuxna i helt olika delar av världen. I Paris var det INTE den danska tjejen i klassen jag kom bäst överens med utan en tjej från Korea. Här i Toulouse har jag faktiskt inte hittat en enda skön svensk utan känner att jag har mer gemensamt med en tjej från Venezuela och gänget från Azerbadjan. AZERBADJAN. Var ligger det ens?
Jag tycker det är stencoolt, i grund och botten är vi alla ändå bara människor och studenter.

När jag berättade om mina nyfunna exotiska vänner för min mamma så sa hon " ja det är så man skapar fred på jorden" och JAG HÅLLER MED!
/Linnéa

1 kommentar:

  1. Jag litar på på er ungdomar! Ni kan göra världen bättre. /Jaana

    SvaraRadera